LET'S LEARN 2D AND 3D SHAPES

Wednesday 28 September 2011

berkenalan dengan" SHAPES"

Di awal pengajaran saya akan terlebih dahulu memperkenalkan tajuk "SHAPES"
Mula-mula sekali perkenalkan 2D SHAPES...

Saya mulakan  pengajaran  dengan menunjukkan 
gambar 2D dan 3D shapes...


 Kemudian perkenalkan  dan tunjukkan pula  gambar - gambar 3D SHAPES....


Selain itu saya juga membawa dan menunjukkan bentuk yang betul kepada murid....Saya minta murid-murid memegang bentuk yang saya bawa.....
Contoh:





1. cuboid

 
2. cylinder    
                                     3. Sphere

4. Cone    

Sekiranya murid ditunjukkan dengan bentuk yang betul....murid akan ingat,kerana bentuk-bentuk tersebut mereka akan lihat dan jumpa setiap hari yang sememangnya ada dikawasan sekeliling mereka... 

No comments:

Post a Comment